* MINDEN NAPRA: 1 MONDATBAN IS; 2 "NE FÉLJ!" & "ÉN VAGYOK!" IGE; 3 FORDÍTÁSBAN HANGZÓ ÖRÖMHÍRTÁR http://www.garainyh.hu *** http://andreas.blog.hu *** http://web.t-online.hu/garainyh/nefelj.html
- Vasárnap [2025.06.15.] *** AZ ÚRISTEN MAI KIJELENTÉSE A SZENTÍRÁSBÓL |
|
|
|
|
|
S z e n t B i b l i a
az ÚRISTEN bátorít: a z é r t
"Ne félj!": Zsolt 119,120
|
S z e n t B i b l i a
m e r t : az örök VAGYOK
"Én vagyok!": Ez 12,11
|
|
Megborzadt a testem, mert rettegek tőled, félek ítéleteidtől.
|
|
Mondd: Én intő jel vagyok számotokra! Ahogyan én tettem, úgy kell majd nekik is tenniük: mint rabok mennek a fogságba.
|
|
Borzad testem a tőled való félelem miatt, és félek a te ítéleteidtől.
|
|
Mondjad: Én csodajeletek vagyok; a mint én cselekedtem, úgy történik velök: fogságba, rabságra mennek.
|
|
|
Testem remeg előtted a félelemtől, reszketve nézem ítéletedet.
|
|
Mondd: én jel vagyok nektek. Amit én tettem, azt teszik majd ők is: száműzetésbe, fogságba mennek.
|
|
"Odaadom Cidkijját, Júda királyát és vezéreit is ellenségeik kezébe, az életükre törők kezébe, a babilóniai király hadseregének hatalmába, amely most elvonult innen." - "Mert itt van az az idő, amikor elkezdődik az ítélet az Isten háza népén. Ha pedig először rajtunk kezdődik, akkor mi lesz a vége azoknak, akik nem hisznek az Isten evangéliumában?" - Te ne félj, csak higgy!
|
Garainyh*non-stop†Mission+
#GaraiNyh #AndreasBlog RÚF online Biblia: https://abibliamindenkie.hu/uj & GARAINYH153
|
NE FÉLJ * AZ ÚRISTEN KEGYELME EZ ÉVBEN IS NAPONKÉNT ÁTÖLEL! *
(A Károli fordítás szerint, 366 igevers Isten kegyelméről) *
Zsolt. 136,25 * A ki eledelt ad minden testnek; mert örökkévaló az ő kegyelme.
ARANYMONDÁS - NAPONKÉNTI BÁTORÍTÓ IGE A RÚF SZERINT:
Benne van a bölcsesség és ismeret minden kincse elrejtve. Mivel tehát már elfogadtátok Krisztus Jézust, az Urat, éljetek is őbenne. (Kol 2,3.6)
<>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <>< <><
Andreas · http://www.garainyh.hu 2025.06.19. 19:23:13
A Szentháromságról Athanasius hitvallása és reformátorunk így tanít: "Az örökkévalóság királyának pedig, a halhatatlan, láthatatlan, egyetlen Istennek tisztelet és dicsőség örökkön-örökké. Ámen." (1Tim 1,17)
"Az egyetemes-keresztyén hit pedig ez: az egy Istent a háromságban, a háromságot pedig az egységben tiszteljük. Más személy ugyanis az Atya, más a Fiú, más a Szentlélek: de egy az Atya, a Fiú és a Szentlélek istensége, egyenlő a dicsőségük, egyformán örök a fenségük."
* * *
Luther Márton gondolatai a Szentháromságról
Szemelvények reformátorunk Házi kincstárából
„Szükséges, hogy magáról az ünnepről megemlékezzünk, ’s a mi hitünknek legfőbb ágazatáról szóljunk, melynélfogva egyedül mi keresztyének ’s rajtunk kívül senki más e földön, hiszünk Istenben, mint Atyában, Istenben, mint Fiúban és Istenben, mint Szentlélekben. Ez az egyháznak legfontosabb hittétele, melyet nem ember gondolt ki, hanem egyedül Isten igéje nyilatkoztatott ki.
Azért is e hittétel az új-szövetségben, ahol az a legvilágosabban nyer kifejezést és magyarázatot, a leghevesebb megtámadtatásoknak volt kitéve, úgyannyira, hogy az apostolok tanúsága szerint, János evangyélistának az ő evangyéliomát épen e hitczikk megerősítése végett kellett megírnia.
Nem, Isten az ő lényegében nem különböző valami, hanem csupán egyetlen isteni lény. ’S így bár három személy is az, lényege szerint mégsem különböztethetjük meg ’s nem választhatjuk el; mert egyetlen egy Isten az, egyetlen egy osztatlan isteni lényegben.
Okvetlen arra a kettős meggyőződésre kell tehát jutnunk, először, hogy ha Istenfia az ő Atyjának ábrázatja, akkor Atyjával együtt teljesen egyenlő isteni lényűnek kell lennie; másodszor pedig a személyi különbségnek mégis fenn kell maradnia, melynélfogva a Fiú nem az Atya, sem az Atya nem a Fiú. A személyek tehát különböző, mert a szülött nem lehet a szülő, de mégis egyetlen isteni lény, mert különben a Fiú nem lehetne az Atyának az ábrázatja. Így kell ezt elfogadnunk, mert világosabban már nem fejezhetjük ki.
Hasonlókép szól Krisztus János evangyéliomában is: »Én pedig kérem az Atyát és más vigasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké; Tudniillik az igazságnak lelkét, melyet e világ bé nem vehet, mert nem látja őtet és nem esméri őtet.« Figyelj jól e három mondásra, mert ebből a három személy közötti különbséget világosan megértheted. »Én« – ugymond Krisztus – kérem az »Atyát«. Itt van immár a két személy, Krisztus, a Fiú, a ki kér és az Atya, akitől ama más vigasztalót kéri. Ha e vigasztaót az Atya adja, akkor az maga az Atya nem lehet; Krisztus, aki e vigasztalót kéri, szintén nem lehet az, amint mondja is: Az nektek »más vigasztalót« ad. A három személy tehát oly világosan áll itt előttünk, hogy félre értenünk lehetetlen, miképen pedig az Atya és a Fiú két különböző személy; azonképen a Szentlélek személye is más, mint az Atyáé és a Fiúé, és ezek mégis csupán egyetlen egységes Istent képeznek.
Hogy pedig afelett ne kételkedjünk, hanem az Atyaistenben, Fiúistenben és Szentlélekistenben higyünk, miként azt naponként a Hiszekegyben valljuk és ne csináljunk egy tömeget, vagyis egy személyt belőle, – három különböző munka áll előttünk, hogy a személyekben különbséget tehessünk, azoknak természetét azonban szét ne válasszuk ’s egy Istent, egy osztatlan lényegben imádjunk.
Aki igy hisz, az üdvözül. Amen.
A betű szerint idézett szöveg forrása: www.garainyh.hu/luther/580-601.php
A teljes Házi Kincstár csak itt érhető el: www.garainyh.hu/luther/hazikincstar.htm
Válogatta s ajánlja: Garai András